2015/03/26

Mans ledusskapis. 4. diena.


Šodien tur ir dzirkstošais vīns, biezpiens, šokolādes sieriņi "Kārums", vīns. Siers (dažāds), vītināta gaļa, kefīrs, minerālūdens, alus. Piens (nedzeru, bet laikam vajadzēja pankūkām, ko pirms Vitalitātes programmas plānoju pagatavot). Sojas mērce, kečups un majonēze (jo ar tiem var apēst visnegaršīgāko ēdienu pasaulē), vārīti makaroni, maltās gaļas mērce, kas gatavota sviestā ar saldo krējumu. Aizkavējies karstvīns no ziemas (nez` kāpēc to glabāju ledusskapī). Olas. Desa. Selerijas, puskāposts, pusķirbis. Omas gādātas sēnes un gurķi marinādē. Saldētavā - gaļa, pelmeņi, saldējums. Tāds - vidējā latvieša - vidēji pilns ledusskapis. Atnāk draugi/paziņas - ir ar ko pacienāt.

Nē, man par to nemaz nav kauns.  Es nebaidos atvērt savu ledusskapi un ar to padalīties Jums.

Attēlam ilustratīva nozīme.



Bet, cik tajā ir produktu no tā, kas iekļauti Vitalitātes programmā un cik no tiem ir patiesi veselīgi? Laikam - gandrīz - necik! Tātad? Cik ļoti veselīgi un pilnvērtīgi ēdu es?  Un jautājums Tev - cik veselīgi un pilnvērtīgi ēd Tu?

Es neesmu apmeklējusi "veslīgauzturapadziļinātosseminārus", bet man ir mana Vitalitātes programma. Es tikai pētu, vēroju, lasu un iedvesmojos no tā, ko man piedāvā. Un redzu - paipalu olas, zivis, liesa gaļa - ne cūkgaļa. Dārzeņi visdažādākie – ķirbis, brokoļi, burkāni, ziedkāposti, sparģeļi, zirņu pākstis. Salāti - rukola, spināti, diedzētie graudi (kas satur daudz vitamīnus). Pākšaugi - turku zirņi, melnās lēcas. Mērces – ābolu etiķis, aveņu balzamiko etiķis. Jāievēro minimāla garšvielu lietošana uzturā, taču Himalaju un jūras sāli, kā arī garšaugus - baziliku, rozmarīnu, timiānu, raudeni, sīpolu sēklas - saprāta robežās - var lietot. Graudi – kvinoja, rīsi (tikai ne "baltie", vislabāk - melnie vai "neattīrītie"), auzu pārslas (kas ir briedinātas nevis vārītas pienā) un citi stindzinātāji - kukurūzas ciete, griķu milti, auzu klijas. Sēklas, piemēram, čia / chia sēklas, linsēklas. Saldumi - medus, melnā šokolāde (neapstrādāta), augļi, ogas, rieksti - godži, citronliānas, smiltsērkšķi, dateles, ciedru rieksti, mandeles, dažādas paniņas ar ogām - mellenēm, piemēram, + biezpiens (0%) un jogurts (0%). Desertā var arī mazliet stēvijas. Pat dabīga kafija nav "izslēgta" un, protams, kā bez kombučas dzēriena utt.  Tie ir produkti un to grupas, kas man Vitalitātes programmas ietvaros liek justies "viegli" un nākotnē centīšos to "ievietot" savā ledusskapī, aizstājot nelietderīgo, neveselīgo un lieko! Viss sabalansēti un  - ap 1200 kcl dienā!

4. dienas ēdienkarte

Mēģināsim pamainīt savus ēšanas paradumus! :) Vismaz - MĒĢINĀSIM - pakāpeniski mainot ēšanas paradumus un produktus savā ledusskapī! Kaut īstermiņā - lai attīrītu organismu. Kā to cenšos darīt es!

P.S. Aiztaisu ledusskapi un atveru vēlreiz. Visam, ko aprakstīju pirmajā rindkopā starpā - tik skaisti, smaidoši un forši - mani uzrunā - man domātās - BROKASTIS, PUSDIENAS, VAKARIŅAS - Vitalitātes programmas ietvaros! :) Es pasmaidu - par to, ka cenšos un par to, ka uzraksti manām maltītēm ir spēcīgāki par biezpienu un šokolādes sieriņu "Kārums". 

1 komentārs:

  1. Man ledusskapis nav tik pilns ar gardumiem, bet laikam vajadzētu :D

    AtbildētDzēst