2015/02/26

Aktuāla sāpe.

Latvenergo pēc tirgus atvēršanas ir tāds pats pakalpojumu sniedzējs kā - restorāni, viesnīcas, veikali, bankas utt. Tā taču ir - vai ne? Tad, nu, lai aprakstītu savu nelāgo pieredzi Latvenergo iedomāsimies kā mūsu iecienītu restorānu.



Situācijas modelēšana:
Ilgus gadus apmeklējam vienu un to pašu restorānu, zinām cik maksā tajā sākot ar uzkodām, beidzot ar plašo dzērienu karti un, pieņemsim, ka vidējais rēķins mums ir - 30 eiro par katru apmeklējuma reizi, kā arī - lielākoties vienmēr izvēlamies vienus un tos pašus ēdienus/dzērienus. Reiz, decembrī, uz restorānu aizgājām lielākā kompānijā - bijām, nu, piemēram, 5 personas. Šoreiz rēķins bija 80 eiro. Janvārī uz restorānu atkal devāmies 5 personu sastāvā. Restorānu apmeklējām, piemēram, par summu 90 eiro, ko arī samaksājam. 
Februārī uz restorānu ejam mazākā kompānijā (par 5 personām) - jo taciņa jau zināma, ēdienu piedāvājums - apmierina. Šoreiz mani sagaida virkne nepatīkamu pārsteigumu, pirmkārt - viesmīli gaidām pusotru stundu (!) - bet laiks ir, ēst gribās. Kad viesmīlis ir pienācis, apkalpojis, esam paēduši, tas atnes rēķinu kam teorētiski vajadzētu būt 30 eiro, rēķins ir 56 eiro! Esam neizpratnē - kā tā?! Tad viesmīlis pieklājīgi paskaidro, ka - ziniet, Jūs nesamaksājāt decembrī un janvārī par apkalpošanu 10 %, jo, ja personu skaits, kas jāapkalpo ir sākot no 5 personām, par apkalpošanu ir jāmaksā 10 %! Esam neizpratnē - kā tā? Kamdēļ Jūs neteicāt par tiem 10 % uzreiz? Uz ko viesmīlis tikpat laipni atbild - Jums pašiem bija jāseko līdzi. Neuzņemamies atbildību par kolēģu neizdarību, bet nauda Jums jāsamaksā. Tā kā Jūs esat patstāvīgs klients, sapratām, ka pagaidām mums paliekat parādā un naudu atdosiet vēlāk. Un tad viesmīlis turpina. Un tā kā mums no februāra ir jaunas cenas, kas ir sadārdzinājušās par 30 %, bet ēdienkartē vēl nav izmainītas - Jūs rēķins (30 eiro + 30 %) ir 39 + 17 (10 % par apkalpošanu par decembri un janvāri) eiro! Bez liekiem skandāliem vienojamies, ka viesmīlis man izrakstīs rēķinu (kā patstāvīgajam klientam, kuram it kā uzticas) - un es to nekavējoties apmaksāšu ar pārskaitījumu. Jo, kam gan rīkot skandālus un esmu vienmēr visu apmaksājis kā nākas.
Ar rūgtumu dodamies prom no restorāna. Iet laiks. Paiet nedēļa - rēķina nav. Zvanu uz restorānu. Restorānā atbild - mums nav tādas informācijas, ka Jūs būtu ko parādā. Nemiers tomēr ir. Kā apzinīgs pilsonis, kas restorānam "parādā" - no nekurienes pēkšņi radušos 26 eiro parādu (-30 eiro ierastā rēķina) - atgriežos pēc divām nedēļām restorānā - gaidu, kad mani apkalpos. Atkal paiet pusotra stunda. Pienāk cits viesmīlis, kam izstāstu par radušos "parādu". Viesmīlis noskaidro situāciju. Un, jā. Man esot neapmaksāti 56 eiro. Atdod man rēķinu uz vietas. Es to nekavējoties apmaksāju tiklīdz kā tieku pie iespējas to izdarīt elektroniski.

Un, lūk, tagad atgriežamies pie tā, ka restorāns ir - Latvenergo - PAKALPOJUMU SNIEDZĒJS BRĪVAJĀ TIRGŪ!!! Vai Jūs jelkad tādā restorānā atgrieztos?!

P.S. Stāsts ir vienkārši ABSURDS! Tikpat ABSURDS - kā identiska situācija ar Latvenergo rēķinu apmaksu, kas man ir nepamatoti - aprēķināta, jo "nesekoju līdzi" (ko gan ļoti apzinīgi darīju) un "pāreja uz brīvo tirgu" ("parāda" aprēķināšana pēc jaunajiem tarifiem). Tikai summas ir daudz iespaidīgākas. Un, lai cik skumji, diemžēl - ja uz citu restorānu aiziet es varu, tad - citu elektroenerģijas piegādātāju es nomainīt nevaru - pagaidām.
P.S.S. Patiesībā man ir tikai divas briesmīgas "pēcgaršas" - pirmā, finansiālie zaudējumi kā SITUĀCIJAS ĶĪLNIEKAM, otra - ka - ne jau tie darbinieki, kas uzklausa cilvēku negācijas, lamas un draudus ar Bez Tabu  (ko 3 h laikā, kopsummā, divu apmeklējuma reižu laikā- uzklausīju un arī - pati "izpaudos) ir pie vainas. Par to otro, jau ir visskumjāk - jo viņi ir tikai - izpildītāji - vadības lēmumiem, negatavībai jaunajai sistēmai un valsts nepieciešamībai budžeta kases piepildīšanā.
P.S.S.S.Un, cienījamie darba devēji, ja Jūs meklējat darbiniekus, kas "spēj strādāt paaugstinātas spriedzes apstākļos", ne mirkli nešaubāties pieņemt darbā kādu bijušo Latvenergo klientu apkalpošanas centra darbinieku, kas strādājis Latvenergo laika posmā no 2014. gada novembra līdz 2015. gada vismaz - martam 

1 komentārs: