2015/04/02

Mums katram ir pa spēkam ēst garšīgi un veselīgi :) 9. - 11. diena


Mainoties tikai svaram (uz leju vien, uz leju vien :) ) un pašsajūtai (uz augšu vien, uz augšu vien :) ) - manā ikdienā attiecībā uz Vitalitātes programmu nav mainījies nekas. Ik dienu ēdu kā garšīgi - tā veselīgi. Jo garšīgi ēst var arī veselīgi!!! :)

9. un 10. dienas ēdienkarte                             11. dienas ēdienkarte

Ko es esmu iemācījusies Vitalitātes programmas gaitā - attiecībā uz savām ēdienreizēm. Es ēdu 4 reizes dienā. Ir brokastis, pusdienas, uzkodas un vakariņas. Un tieši tādā secībā arī tas notiek. Man. Ar uzkodām jau var "našķēties" arī citā laikā, bet man šādī šķiet - visatbilstošāk manam dienas ritmam un man tas šķiet arī pietiekami bieži. Tāpat es esmu sapratusi, ka jāēd mēreni. Jo mana līdz šim lielākā problēma - pa dienu paēst "piemirstās" un vakarā sākās lielā "izēšanās" pārspīlējot gan ar ēdiena daudzumu, gan tā ēšanas "ātrumu".  Vienu lietu gan līdz šim biju ievērojusi ne tikai Vitalitātes programmas ietvaros - ēst daudzveidīgi. :)



Kas tad ir manās ikdienas ēdienreizēs?
Brokastīs ir olas (vislabāk paipalu), biezpiens (0%), salātu mix, graudaugu putras, kuras var papildināt ar ogām, sēklām, svaigi sablendētu dārzeņu un augļu sulas, kas man sniedz vajadzīgos vitamīnus un minerālvielas. 
Pusdienās ir gaļa vai zivis, salāti, dārzeņi utt., kā rezultāta esmu no savas ēdienkartes pilnībā šobrīd izslēgusi maizi, miltu ēdienus (pastas, makaronus utt.), kartupeļus, kā arī cūkgaļu, ko aizvietoju ar tītara, liellopa vai vistas gaļu un zivīm. Savukārt piedevas (pastas, makaronus, kartupeļus utt.) var brīnišķīgi aizstāt ar salātiem (rukola, spināti utt.), dārzeņiem - visdažādākajiem, pākšaugiem, graudiem - kvinoju, melniem vai "neattīrītiem" rīsiem utt. Tāpat pusdienas tagad ir mana dienas "centrālā" ēdienreize (ne vairs vakariņas :) ).
Uzkodās visbiežāk ir piena produkti - piemēram, kefīrs ar linsēklām, redīsiem un gurķiem, jogurts (0%) vai svaigi dārzeņi.
Vakariņās, savukārt, lielākoties vienmēr ir zupas! Siltas, garšīgas - pārsvarā biezzupas, taču arī citai zupai nebūs nekāda vaina, ja vien tajā nebūs pārlieku daudz garšvielu, tauku un tiks izmantotas veselīgās - augstāk minētās produktu grupas/produkti - to pagatavošanai. Un tieši šāda veida vakariņas man palīdz aiziet naktsmierā - bez smaguma sajūtas kuņģī.
Tāpat no ēdienkartes praktiski ir izslēgts sāls (izņemot Himalaju un jūras sāls, ko arī jālieto minimāli), cukurs, tauki un eļļa, kā arī - saldumi (uz kuriem gan nekad īsti neesmu bijusi kāra). 
Un kas vēl ir būtiski pašā gatavošanas procesā - produkti tiek termiski apstrādāti tvaicējot vai vārot, nevis "cepot un šmorējot" :)

Svarīgi ir tas, ka programmas ietvaros gatavo ēdienus, kuros iekļauti Latvijā audzēti produkti, kas ir dabīgi un nesatur konservantus. Tos mēs katrs varam izaudzēt piemājas dārziņā vai - garšaugus, piemēram, uz palodzes Rīgas dzīvokļos :) Un iespējams tieši tāpēc mans puncis ir tik apmierināts (pēc nedēļas esmu to apjautusi), jo produkti, kas auguši klimatam un laika apstākļiem atbilstoši -   kā palīdz tievēt, tā veicina vielmaiņu, atjauno dabīgo zarnu mikrofloru, kā arī es nejūtos ne brīdi izsalkusi. Tāpēc - sliecos domāt, ka tajā veselīgi + garšīgi ēšanā kaut kāds āķis tomēr ir ;)

Man ļoti ir iegaršojušies visi tie dārzeņu (ak, cik patiesībā mēs Latvijā varam būt priecīgi, ka mums ir tāda dārzeņu pārbagātība, ko paši varam savos dārzos saaudzēt) un augļu kokteiļi, kas tiek doti Vitalitātes programmas ietvaros. Ļoti. Tikai - mani mazliet uztrauc, vai atliks laiks un vēlēšanās tos gatavot, kad programma beigsies! Receptes šiem kokteiļiem plašajās globālā tīmekļa ārēs ir atrodamas neskaitāmi daudz. Man ļoti iepatikās viena diagramma, tādiem sliņķiem kā man, kas ātri, vienkārši, uzskatāmi un garšīgi parāda kā pagatavot "elementāros" smūtijus

Lexi / Lexi’s Clean Kitchen / via lexiscleankitchen.com

Tāpat jau man esmu iekrājusi rekomendācijas un arī pati esmu atradusi dažas receptes, kas noteikti arī Jums noderēs, ja izvēlēsieties kādu dienu pamēģināt ēst veselīgāk un garšīgi. Šeit daži mani favorīti, ko noteikti pagatavošu pēc programmas noslēguma. 

Aļaskas salāti 
Salātu (pēc izvēles) lapas
Gurķis - 1 gb. (neliels)
Tomāts - 1 gb.
Olas - 3 gb.
Garneles (tīrītas) - 300 g
Mazsālīts lasis - 150 g
Sīpols - 1/4
Zema tauku satura jogurts

Gurķi, tomātus, sīpoli un lasi - sagriež nelielos gabaliņos. Salātu lapas (saplūkā, ja ir kāds "kāposta" paveids) sajauc ar gurķiem, tomātiem, garnelēm, lasi, sīpoliem un "dekorē" ar tāpat nelielos gabalos sagrieztām olām.  Jogurtu pēc izvēles var pievienot / nepievienot salātiem.

Grilēta vista - marinēta ingverā un citornā
Vistas krūtiņa - 2 gb.
Citrons - 1 gb.
Ingvera sula - 1 tējkarote 

Sajauc citrona sulu ar ingvera sulu. Vistas krūtiņa ja paliela (var pārgriezt horizontāli pa vidu). Ar sajaukto sulu apsmidzini vistas krūtiņu un ļauj 10 - 15 minūtes iemarinēties. Liec grilēties :)
Piedevām sajauc dažādu lapu (pēc izvēles) salātus :)

Biezpiena un krabju nūjiņu pīrāgs
Zema tauku satura biezpiens 250 g
Krabju nūjiņas - 4 gb.
Pētersīļi - neliela buntīte
Zema tauku satura jogurts - 4 ēdamkarotes
Olas - 2-3 gb.

Sagriež mazākos gabaliņos krabju nūjiņas. Sakuļ olu baltumu ar nelielu šķipsniņu sāls (vēlams Himalaju vai jūras). Smalki sakapā pētersīļus. Sajauc visas sastāvdaļas kopā, ievieto formā un liek krāsnī cepties - kamēr gatavs :)

Neizklausās taču "pārāk diētiski"? ;) 

Šo daļu - ar, manuprāt, labām receptēm - tuvākajā laikā centīšos papildināt! Pirmās tādas "ārzemnieciskākas", tāpēc - drīzumā arī kāda "latviskāka" recepte būs :)

Un kādu garšīgu un veselīgu recepti Tu vari ieteikt man, lai neceltos roka arī pēc Vitalitātes programmas noslēguma ķerties klāt rasolam, kotletēm, karbonādēm un kartupeļiem? ;)



1 komentārs: