2012/07/29

Mans Bikram Yoga stāsts.

Savā 27ajā dzimšanas dienā saņēmu no vīrieša dāvanu karti uz Bikram Yogu - iepazīšanās nedēļai. Biju ieminējusies, ka uz jogu vēlos iet "tā starp citu". Viņš to bija ņēmis vērā.



Nebija pat mazākās jausmas - kas tas tāds ir, taču biju dzirdējusi, ka mani paziņas un nepaziņas to apmeklē, sacīdami - ir labi. Kad jau - tad jau. 

Mēnesi dāvanu karte stāvēja plauktā ar domu - kad būs atvaļinājums, kad būs brīvāks, kad būs...kad būs... Līdz vienu dienu piecēlos, saprazdama vecā labā teiciena "sāc tieši tagad, sāc ar to, kas Tev ir, citādi nekad neuzsāksi" - nolēmu - ko tur daudz. 

10. jūlijā izlasīju un pārlasīju visu bikramjoga.lv mājas lapu - kas ir šī joga, kas man kā iesācējam jāzina un nolēmu pieteikties. Ak, jā, man ļoti patīk pieteikšanās veids - virtuāli - ātri un ērti. Ja vēlaties pieteikties uz nodarbību, nospiediet uz nodarbības pasniedzēja vārda. Jūs variet sevi autentificēt ar kādu no sociālo tīklu pasēm Twitter, Facebook vai Draugiem.lv.

Ņemot vērā visus lasītos padomus - 3 stundas iepriekš neēst, lietot uzturā pēc iespējas vairāk ūdeni, paņemt divus dvieļus (kam nesapratu jēgu, līdz brīdim, kad uzsāku jogas klases), paņēmu ūdeni, dušas piederumus,  un devos pēc darba uz savu pirmo jogas nodarbību. 

Mazliet atkāpei: Lieliskas ir meitenes, kas strādā Bikram Yoga par administratorēm. Savu darbiņu zina, ja arī nezina, tad vienmēr, konsultējoties ar kolēģiem un ātri visu nokārto. Es no ienākšanas brīža Lāčplēša ielas studijā (ir arī otra studija Ventspils ielā, kur arī dodos, atkarībā no laikiem, kad izvēlos jogu apmeklēt) jutos ļoti gaidīta un tā, kā es būtu vienīgais klients, kas viņiem jāapkalpo. Parādīja gan kur kas atrodas, gan atbildēja uz manis interesējošiem jautājumiem par autostāvvietām un citiem praktiskas dabas jautājumiem.

Pirmā nodarbība sākās. Es patiesi tik smalki laikam to mājas lapu tomēr nebiju lasījusi, tāpēc - zināju tikai to, ka telpā, kurā atradīšos ir 40,6 C un nodarbība noteikt pusotru stundu. Bet to, ka nodarbības laikā tiek izpildītas 26as  hatha jogas pozas - to biju palaidusi garām. Tāpēc ļāvos straumei un darīju ko pasniedzēja sacīja un ko "pirmrindinieki" (ja Tu esi iesācējs, studijas zālē ir vēlams stāvēt otrajā rindā, lai mācītos no tiem, kas jau pieredzējušāki un drīkst darboties pirmajā rindā). Pozas izrādās vienmēr tiek veiktas nemainīgā secībā, lai nodarbības laikā sistemātiski izvingrinātu visas ķermeņa daļas. Karstais un mitrais gaiss studijā silda ķermeni  – tas kļūst lokanāks, ir vieglāk izpildīt stiepšanās vingrinājumus, mazinās iespēja gūt traumas, kā arī, saka, ka svīšana palīdz izvadīt no organisma kaitīgās vielas :)

Labi. Neiegrimšu detaļās. Pirmajā nodarbībā, apmēram vidū, man šķita, ka es nomiršu. Patiešām. Taču tā man ir arī tagad - pēc trīs nedēļām :D Nodarbības vidū :) Taču, tiklīdz es sāku domāt par šo jautājumu, jāizpilda jau nākamā poza, kas pilnībā mani nomierina un man ir spēks turpmākajam darbam. Acīm redzot, Bikrams Čaudrijs, ļoti pareizi ir izdomājis un sabalansējis šo pozu secību un intensitāti, lai viss būtu tieši tā, kā nākas :)

Un tad nāca tā daļa, kamdēļ vēl man Bikram Yoga studija šķiet tāda "savējā" un liek justies patīkami. Beidzot katru nodarbību pasniedzēja uz pieres uzklāj vēsu dvielīti, kas ir kā ... Labi, bez salīdzinājumiem, tik skaisti, kā gribētos, to nemāku īsti pateikt. Vienkārši lieliski. Un pēc nodarbības Tevi sagaida dažādu augļu šķīvītis un gardas tējas, lai mierīgā, nesteidzīgā atmosfērā varētu atpūsties un, ja ir kādi jautājumi, arī pasniedzējiem pajautāt.

Pēc pirmās nodarbības saņēmu sertifikātu par izturību :) Lielisks mārketinga triks :) Bet lai nu kā - bija patiešām patīkami un likās - pat pelnīti :D




Kad pārnācu mājās pēc nodarbības, pirmais jautājums no vīrieša: "Nu kā? Iesi vēl?" Atbildēju: "Protams!" Tā eju līdz šim, esmu kopumā izlaidusi tikai kādas dienas 5-6as, kopš 10. jūlija. Un ik reizi pārnākot mājās, jautājums izskan viens un tas pats, tikai ar papildinājumu: : "Nu kā? Iesi vēl? Kā šodien gāja?" Tikai vienu vakaru, pārnākot šis jautājums tika papildināts ar frāzi: "Es tiešām nedomāju un neticēju, ka Tev tas tā iepatiksies."

No 20. jūlija bija iespēja pieteikties 30 dienu pārbaudījumam. Neskatoties uz to, ka tieši tas sakrita ar manu atvaļinājumu, es ik dienas esmu Rīgā, lai neizlaistu nevienu no nodarbībām. Es - kā "jauniņā", drīkstu iet 6 dienas nedēļā, taču ļaunprātīgi to neizmantoju. Tādēļ, 30 diena pēc kārtas, es došos uz jogu. Grūti teikt, kādi pēc 6 dienām ir ieguvumi, jo, kā jau sacīju, no apmeklējuma sākuma, tāpat esmu jau gājusi gandrīz ik dienu. Pasniedzēji saka, ka mēraukla esot 50 dienas. Skatīšos... :)



Vienīgais, ko es skaidri zinu, par ko arī pārliecinājos atkārtoti - man sportiskās aktivitātes ir jāveic no pusdienas laika. Rīti ir ļoti grūti. 06:45 es tiešām turpmāk došos tikai - "janugalīginekā" citā laikā :)

Kas attiecas uz pasniedzējiem - es tam pagaidām nepievēršu uzmanību. Pasniedzēji, pie kuriem man nācies nokļūt (jo, kā jau teicu, es izvēlos pēc laika, kad jogu apmeklēt), visi ir bijuši labi - kā Ilze, tā Jūlija, tā Atis un Murel. Valoda - man nav nozīmes, saprotu visas trīs - jo nodarbības pieejamas latviešu, krievu un angļu valodā. Es izvēlos arī iet pie dažādiem pasniedzējiem, jo - katram savi knifi un no katra Tu uzzini ko jaunu. Tāpat katram ir sava intensitāte - vīriešu kārtas pasniedzējiem viena, sievietēm - cita. Bet, varbūt tas man tāds - personīgais viedoklis.

Kādi ir ieguvumi no Bikram Yoga apmeklēšanas? "Zinātniski" tas izskatās šādi: http://bikramyoga.lv/lv/ieguvumi
Taču mani personīgie trīs nedēļu ieguvumi ir - mīnus 3 kg, āda pēc tās ļoti intensīvās svīšanas ir kā mazulim, esmu kļuvusi patiešām lokanāka (un šķita, ka tāda neveikla arī iepriekš nebiju :) ), manī ir atklājušies trūkumi jeb kur esmu slinkojusi sporta aktivitātēs iepriekš - netrenējot muguras muskuļus un ceļus - jogā to ļoti jūt un es cenšos ar jogas apmeklējumiem to vērst par labu. Un, protams, pozitīvas emocijas! Tāpat noteikti ir vēl dažādi ieguvumi, kas ticu, pēc ilgāka apmeklējuma, tikai sāks parādīties.

Ja Tu ar augstu temperatūru esi "uz Tu" un vari vēl arī augstā temperatūrā izpildīt fiziskas aktivitātes, tad es noteikti rekomendēju doties uz Bikram Yoga, jo ieguldītie finansiālie līdzekļi - liekot roku uz sirds - patiešām ATMAKSĀJAS! :)

P.S. Cienījamie skeptiķi - nē, tā NAV "sekta" ;) Un tāpēc, ka Tu apmeklē jogu - Tev nav jākļūst par tā dzīvesstila pilnīgu atbalstītāju. Tas lai paliek Tavā ziņā. Veselību par nekādu naudu nenopirksi. Es eju uz šo jogu, kā uz treniņu, kurā apvienotas Austrumu gudrības un Rietumu zinātne. Lūk tā. Un iegūstu ;) :)

Asnāte Vasiļjeva, Žurnāls "Lilit", 2011. gada jūlija numurs

1 komentārs: