2009/12/02

auto, auto, autombīlis.

Es visu laiku izvairījos no "cepšanās" par kaut kādiem ekonomiskajiem procesiem un norisēm valstī, jo lielos vilcienos, ja mazumiņu spēju mainīt, tad lielos vilcienos ne nieka nespēju mainīt - tātad, sarkastiski varu par visu "pasmieties", bet jēgas no "cepšanās" nekādas, tikai lieka nervu bojāšana.

Taču šodien mani ieinteresēja TVNET raksts: Brauciens sabiedriskajā transportā maksās 60 santīmus

"DZĪVOSIM ZAĻI, ATSTĀSIM AUTO GARĀŽĀ UN BRAUKSIM AR SABIEDRISKO TRANSPORTU!"

Tātad. Nav jābūt ne kādam izcilam matemātiķim, tikai nedaudz ir jāiedziļinās tēmā. Es katru dienu veicu ceļa posmu Lielvārde - Rīga - Lielvārde ar auto Honda Civic (1996. gads), motora tilpmus - 1,4 litri. Kilometri ir apmēram 100 - turp un atpakaļ.  Degvielas patēriņš - 6 l uz 100 kilometriem, iekļaujot braucienu pa pilsētu, lai nokļūtu darbā. Degvielā iztērētju tātad - pie vidējās degvilas cenas 0,71 - apmēram 4,26 LVL.Saprotams, ir mašīnas amortizācija - KASKO, OCTA, apkope, apskate, riepas, remonti, kas man izmaksā 50 LVL mēnesī, vidēji rēķinot vienā mēnesī par gadu. Tātad, 4,26 x 30 dienas + 50 LVL/30 dienām mēnesī = 5.92 LVL dienā!

Par laiku ko pavadu ceļā - braucot ar automašīnu man ceļā paiet nepilna stunda vienā virzienā, tātad, divas nepilnas stundas. Braucot ar sabiedrisko transportu man ceļā paiet četras stundas (jā, jā, man darbs ir Pārdaugavā un jābrauc ne tikai ar vilcienu vai autobusu (maksā 1.50 LVL virzienā, autobuss - 1.85 LVL vienā virzienā), bet arī ar 8. autobusu  Rīgā - abos virzienos, kas iet reizi 40 minūtēs, neticat, pārbaudat sarakstu, ja jābrauc ar citu transportu, tad tāpat jāiet ar kājām un laika izteiksmē sanāk tieši tas pats!) Viena mana darba stunda izmaksā 1,20 (jā, jā, nekādus miljonus es nepelnu). Tātad, divas darba stundas, ko ietaupu braucot ar mašīnu, man izmaksā 2.40 santīmi.

Nu ko, saliksim tos ciparus kopā. Braucot ar automašīnu uz darbu es maksāju 5,92 LVL dienā, toties, braucot ar sabiedrisko transportu (šobrīd, kamēr tas vēl maksā 0,40 LVL un iekļaujot laiku ko zaudēju, izmantojot, teiksim lētāko variantu - vilcienu), manas izmaksas sastāda - 6,20 LVL, ja sabiedriskais transports tiks paaugstināt līdz 0,60 santīmiem,  tad tie būs 6,60 LVL.

Kā Jums šķiet - ar ko es izvēlēšos pārvietoties?!


1 komentārs: